apriil-reklame

En tannkrem er jo ikke bare en tannkrem

Apriil Reklame lager kommunikasjon folk bryr seg om, for noen av landets største merkevarer. I Oslo, Bergen og Stavanger sitter det mennesker med kompetanse innen blant annet konsept- og idéutvikling, kommunikasjonsstrategier, digital markedsføring, sosiale medier, design, filmproduksjon, og animasjon.

Innsikt og analyse

Det viktigste vi gjør I vår hverdag – er å forstå. Forstå hvem vi skal nå, med hva – og hvorfor. For den varierte og enorme mengden målgrupper våre kunder kommuniserer med hver dag er den vanskeligste oppgaven å bryte gjennom alt støyet skapt av mengden kanaler og forstyrrelser I hverdagen. Derfor er den viktigste oppgaven å gjøre en god innsiktsjobb før, under og etter vi skal si noe som helst til målgruppene. Om vi skal klare å plassere rett budskap, foran rett person, til rett tid – av rett grunn - så må vi forstå nok til å kunne anta hvorfor de vi snakker til skal bry seg. Før vi forstår hvem vi snakker til, kan vi ikke påvirke holdningene deres. Innsiktsarbeid, forstå-arbeidet vårt handler om å komme til rett poeng, fortere og mer treffsikkert.

Kommunikasjonskonsept – reklamekonsept

Et kommunikasjonskonsept, eller en kommunikasjonsplattform skal gjøre det enklere å være markedsfører og merkevare. Vi bygger konsepter på toppen av forretningsmodellen til våre kunder og gir med det et fundament som gir merkevarer liv I markedsføringen. Et kommunikasjonskonsept gir kampanjer, aktiviteter og kommunikasjon både internt og ut I markedet et fundament som man kan leke med, men som hele tiden viser hva man står for. Et kommunikasjonskonsept fra oss vil alltid være slitesterkt, kreativt og skal kunne favne hele merkevarens kommunikasjonsbehov.

Merkevarebygging, Merkevareforvaltning og -rådgiving

Merkevarestrategi og -forståelse er en av de viktiste oppgavene våre kunder stoler på oss å bidra til. Vi bygger merkevarer gjennom kunnskap, kompetanse og forståelse for våre kunders marked og forretningsmodeller. Sammen med våre kunder bygger og foredler vi merkevarer som skal bidra til å endre hverdagen til alle I norge, enten det er gjennom å gi de verdens beste hotellopplevelse eller gjennom å endre hva nordmenn ønsker å ha på skiva til frokost.

Kampanjeutvikling

En reklamekampanje har til mål å bevege følelsene til målgruppen. Enten vi snakker mindre kampanjer for å drive trafikk eller skap leads for en klinikk eller større kampanjer som skal ta markedsandeler over tid for en nasjonal merkevare – eller vi skal lansere et nytt produkt I en annen verdensdel så vil den sterke ideen, den kreative retningen være det som skaper fart og resultater.
Vi utvikler kampanjer som er målrettede og målbare. Enten resultatet som ønskes er leads til boligprosjektet ditt, nyhetsbrevsign-ups, fottrafikk på åpningssalget av en ny butikk på kjøpesenteret, produktlanseringer eller nye bilmodeller som skal rulles ut så bygger vi kreative kampanjer som treffer målgruppene der de kjenner det.

Send oss en melding

Reklame

Apriil har over 30 års erfaring med merkevarebyggende og taktiske kampanjer for Mitsubishi. Gjennom årene har det blitt utviklet strategier og laget utallige løsninger for den japanske bilprodusenten.  

Reklame

I mørket kan refleks være forskjellen på liv og død. Undersøkelser viser at kun 4 av 10 nordmenn bruker refleks. De aller verste er de voksne. Skyss – mobilitetsselskapet på Vestlandet, er helt avhengig av at fotgjengere bruker refleks for å se dem tidsnok i mørket. For å minne nordmenn på viktigheten av å bli sett, lagde Apriil verdens største refleks midt på Torgalmenningen i Bergen.

Reklame

Vi valgte Apriil fordi de demonstrerte en sterk forståelse for vår merkevare, men enda viktigere, for våre gjester – Anja Sadock, markedssjef Scandic Hotels Group. De siste årene har Apriil utviklet strategier og konsepter for Scandic i Norden og Tyskland.

BOB

Reklame

Hvis du spør fem på gata om hva et boligbyggelag er, får du sannsynligvis fem veldig ulike svar. Det er komplekse greier, men skjærer man til beinet, handler det om å bygge boliger i lag. Og nettopp det ble budskapet i kampanjen som til slutt førte til en nettoøkning på over 3000 medlemmer i BOB og et signifikant merkevareløft.