Design
Visuell identitet
Grafisk design
Motion design
Digital design
Tjenestedesign
Installasjonsdesign
Identitetsdesign - bygg
Vi er spesialister på identitetsdesign og merkevarebygging
Med utgangspunkt i strategi, innsikt, teknologi og kreativ metodikk skaper vi i Apriil visuelle historier, gode kundeopplevelser og utvikler robuste merkevarer som beveger følelser, skaper vekst og driver frem endring.
Merkedesign
En sterk og unik merkevare skapes gjennom en helhetlig merkevare. I dagens landskap inkluderer dette flere elementer enn tidligere, og en identitet er ikke lenger bare visuell, men kan inkludere elementer som påvirker alle sanser. Uansett er merkevarens ulike eiendeler helt avgjørende for å få en plass i målgruppens hoder og hjerter. Merkedesign omfatter blant annet: Merkevarestrategi, merkekonsept, merkevareplattform, navneutvikling, visuell identitet, profilhåndbok og strategisk rådgivning.
Design
I Apriil har vi en mengde designere med ulike spesialfelt. Vi skreddersyr alltid team etter behov og ønske, og har ekspertise på alt fra visuelle identiteter til 3D, teknologi, AI, installasjoner, motion design og UI/UX. Grafisk design omfatter blant annet: Design av grafiske profiler, profilhåndbok, trykksaker, pakningsdesign, messe- og utstillingsdesign, orienteringsdesign og design i fysiske miljøer.
Tjenestedesign
Med menneskers faktiske behov som grunnmur skaper vi tjenester og kommunikasjon som forbedrer kundeopplevelsen. Her har vi egne metodikker som verktøy for å alltid lete etter bedre idéer med et godt beslutningsgrunnlag i prosesser for utvikling av nye tjenester, eller forbedring av eksisterende. Tjenestedesign omfatter: Innsiktsarbeid, strategiske og kreative workshops, metodikker som kartlegging av kundereiser, design thinking, design sprints, brand sprints med flere.
Identitetsdesign - bygg
Å skape en sterk byggidentitet handler om å tenke på bygget som en merkevare, og gi det en personlighet og et tydelig visuelt uttrykk. Gjennom en helhetlig tilnærming – fra utvikling av merkestrategi, konsept og visuell profil til brukeropplevelse – formes et uttrykk som gjenspeiler verdiene til de som eier eller utvikler eiendommen. I dag er byggets merkevare mer enn bare design; den skal vekke følelser, formidle et tydelig budskap og skape tilhørighet. En tydelig byggidentitet kan bidra til økt attraktivitet, høyere omdømme og en sterkere posisjon i markedet. Merkevarearbeidet omfatter blant annet: Innsikt, navne- og konseptutvikling, visuell identitet, fysisk og digital kommunikasjon, og strategisk historiefortelling.